@malekporایمنی در برق +پروژه برق+فیلم مستند تماس با در تلگرام

فیلم مستند-آموزش برق-قفل گذاری سی دی-قفل گذاری کامپیوتر-نرم افزار برق-فیلم درسی-سوال امتحانی-برقگرفتگی

@malekporایمنی در برق +پروژه برق+فیلم مستند تماس با در تلگرام

فیلم مستند-آموزش برق-قفل گذاری سی دی-قفل گذاری کامپیوتر-نرم افزار برق-فیلم درسی-سوال امتحانی-برقگرفتگی

@malekporایمنی در برق +پروژه برق+فیلم مستند تماس با در تلگرام
فیلم مستند-آموزش برق-قفل گذاری سی دی-قفل گذاری کامپیوتر-نرم افزار برق-فیلم درسی-سوال امتحانی-برقگرفتگی
تماس با در تلگرام
@malekpor
کلمات کلیدی

تفاوت سیستمهای کنترل PLC و DCS

آموزش تولید برق -فیلم مستند برق ESABZEVAR.IR

دانلود نرم افزار Microwin برای PLC های سری S7 200 زیمنس

آموزش نرم افزار برق

Altium designer آموزش های فارسی نرم افزار

سیستم زمین و مقررات ایمنی در ایستگاهها با ایزولاسیون گاز

مجموعه فیلم های آموزشی نیروگاه بادی

کتاب آموزشی مثلث نارنجی- PLC STEP5

نرم افزار اندروید

نرم افزار موبایلی برق

نرم افزار برق

طنز لامپ کم مصرف و پیک بار

کانال ماهواره ای کلمه

مرجع کامل زبان برنامه نویسی ++C برای اندروید

آموزش ساخت رباتیک

نیروی زمینی ارتش استخدام می کند

جزوه آموزشی و تصویری شبکه های فشار متوسط و ضعیف

توصیه های مهم پزشکی هنگام کار با کامپیوتر

فیلم مستند تولید فیبرنوری

حفاظت ترانسفورماتورهای قدرت 3

39 مقاله نهمین کنفرانس دانشجویی مهندسی برق

جزوه مدار دکتر کوهنبرای آمادگی کنکور ارشد و دکتری

حل تشریحی سوالات کنکور ارشد برق 1393

خطبه های نماز جمعه شهرستان خوشاب

ایبوک

کتاب موبایلی

طلایه داران سپاه قائم آل یاسین (عج)

در میهمانی ملکوت

دریای ایثار اباالفضل (ع)

عطش عاشورا

اما اگر یک دلیل از قرآن یا احادیث ائمه اطهار(ع) برای تاکید بر ازدواج بخواهید در حالی که همه مسلمانند، قریب به اتفاق این افراد پاسخی ندارند و اگر هم دارند در عمل کردن به آیات خدا مشکل دارند. در حالی که شب‌های قدر قرآن را بر سر قرار می‌دهند ولی بسیاری به کلمات آن عمل نمی‌کنند، پس چه شده است وقتی می‌گوییم «وَ اللّهُ واسِعٌ عَلیمٌ، خدا واسع و علیم است» و یا خداوند سبحان در آیه ششم سوره هود فرموده است: «وَمَا مِن دَآبَّةٍ فِی الأَرْضِ إِلاَّ عَلَى اللّهِ رِزْقُهَا، و هیچ جنبنده‏ اى در زمین نیست مگر [اینکه‏] روزیش بر عهده خداست».

یا وقتی توسعه و گشایش روزی و تنگی بر اساس آیه 30 سوره اسراء «إن‌ّ ربّک یَبسط الرّزق‌َ لِمَن یَشأ و یَقدر إنّه کان بِعبادِه خبیراً بصیراً، به دست خداست پس جوانان جامعه مارا چه شده است که همیشه خدا روزی را ضمانت کرده است ماراه خودمان را می‌رویم.

وقتی خدا قسم می‌خورد چرا باور نمی‌کنیم «و فی السّماء رِزقُکُم و ما توعَدون، فَوَ رَبِّ السّماءِ و الارضِ إنّه لَحَقُّ مثلَ ما َانَّکم تَنطِقون، و روزی شما در آسمان‌ است و آنچه به شما وعده داده می‌شود، سوگند به پروردگار آسمان و زمین که این مطلب حق است همانگونه که شما سخن می‌گویید. (الذاریات/ 23و22)؛ آیا با ازدواج روزی انسان کم می شود یا زیاد؟ آیا وقتی درس می‌خوانیم یا سربازیم نباید ازدواج کنیم؟

گیر کردن در قید و بند تشریفات

حجت‌الاسلام محمد صاحبی، امام جمعه کلات نادر در گفت‌وگو با خبرنگار (ایکنا) در پاسخ به نقش اقتصاد در ازدواج با بیان اینکه نقش اقتصاد را نمی‌توان در ازدواج نادیده گرفت، گفت: یکی از آسیب‌های جامعه امروزی ما این است که وقتی به جوانان می‌گوییم ازدواج کنید، می‌گویند پول، جهیزیه و امکانات نداریم؛ گاهی وقت‌ها ما در قید و بند تشریفات هستیم که فایده‌ای هم ندارد و گاهی اوقات والدین نیز ازدواج‌ها را سخت می‌گیرند که باید برای ازدواج‌های آسان تلاش شود.

این استاد حوزه علمیه اظهار کرد: اگر آنچه که اسلام گفته و تشریفات و تجملات نباشد، در قید و بند بسیاری از مسائل اضافی نباشیم و ازدواجی که مد نظر اسلام است، بیان شود، به طور قطع بسیاری از جوانان به سمت ازدواج روی می‌آورند.

بی‌نیازی از فضل الهی با ازدواج

امام جمعه کلات تصریح کرد: همه ما قرآن می‌خوانیم و کلام خدا را قبول داریم و در آخر تلاوت‌هایمان می‌گوییم راست گفت خداوند کریم و خدا هیچ وقت دروغ نمی‌گوید پس چرا وقتی خدا روزی انسان‌ها را ضمانت کرده و قول داده است که از فضل خودش کسانی را که ازدواج کنند بی نیاز می‌کند، ما شک می‌کنیم و اعتقاداتمان سست شده است؟ من می‌گویم اگر همسر خوب، مال دنیا، آبرو و عزت می‌خواهید در خانه خدا را بزنید.

این عالم دینی برای جلوگیری از کمرنگ شدن اعتقادات و فرار جوانان از بیم مخارج عائله‌مندی و فرهنگسازی در جامعه بیان کرد: باید فرهنگ مطالعه و تدبر در آیات قرآن در جامعه زیاد شود و ائمه جمعه و جماعت آیات و احادیث مرتبط با ازدواج و روزی را برای مردم به شکلی زیبا بیان کنند تا مردم بدانند و اعتقاداتشان به این مسئله قوی شود.

وی با اشاره به احادیثی از پیامبر(ص) مبنی بر اینکه ازدواج کردن باعث ثروتمندی انسان می‌شود، تصریح کرد: برای افزایش اعتقادات مردم به دین اسلام و قرآن باید همه در صحنه باشند، به ویژه متولیان فرهنگی جامعه. عده‌ای غافلند و عده‌ای هم خیلی از مسائل را نمی‌دانند که باید برای آنها بیان شود.

وی حلقه های صالحین را که توسط پایگاههای بسیج برگزار شده است را بهترین فرصت برای بیان مسائل روز و مسائل اعتقادی عنوان و ابراز کرد: اگر انسان اعتقاد به خدا داشته باشد، بسیاری از مشکلاتش حل می‌شود، وقتی همه ما شب قدر قرآن سرمان قرار می دهیم یعنی ای خدای مهربان ما همه تسلیم تو هستیم، هر چه شما بگویید ما عمل می کنیم.

تحصیل و سربازی مانع ازدواج نیست/ دولت کمک کند

امام جمعه کلات نادری با بیان اینکه سربازی و ادامه تحصیل مانع ازدواج نیست، ابراز کرد: بهترین راه برای عده‌ای از افراد که مشکل دارند این است که خطبه عقد خوانده شود تا دختر و پسر به هم محرم شوند و خانواده‌ها در این مدت بتوانند جهیزیه و بقیه شرایط ازدواج را فراهم کنند.

حجت‌الاسلام صاحبی با بیان اینکه ازدواج به انسان آرامش می دهد، تصریح کرد: وقتی عده ای از جوانان بیکار هستند باید دولت کمک کند تا جوانان شغل مناسب داشته باشند؛ وقتی جوانان بیکار باشند و عده ای اعتقادات ضعیف هم داشته باشند انگیزه ازدواج از تعدادی از افراد گرفته می شود.

علی اکبر ملکی

برچسب ها: امام جمعه کلات: تحصیل و سربازی مانع ازدواج نیست دولت کمک کند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی