@malekporایمنی در برق +پروژه برق+فیلم مستند تماس با در تلگرام

فیلم مستند-آموزش برق-قفل گذاری سی دی-قفل گذاری کامپیوتر-نرم افزار برق-فیلم درسی-سوال امتحانی-برقگرفتگی

@malekporایمنی در برق +پروژه برق+فیلم مستند تماس با در تلگرام

فیلم مستند-آموزش برق-قفل گذاری سی دی-قفل گذاری کامپیوتر-نرم افزار برق-فیلم درسی-سوال امتحانی-برقگرفتگی

@malekporایمنی در برق +پروژه برق+فیلم مستند تماس با در تلگرام
فیلم مستند-آموزش برق-قفل گذاری سی دی-قفل گذاری کامپیوتر-نرم افزار برق-فیلم درسی-سوال امتحانی-برقگرفتگی
تماس با در تلگرام
@malekpor
کلمات کلیدی

تفاوت سیستمهای کنترل PLC و DCS

آموزش تولید برق -فیلم مستند برق ESABZEVAR.IR

دانلود نرم افزار Microwin برای PLC های سری S7 200 زیمنس

آموزش نرم افزار برق

Altium designer آموزش های فارسی نرم افزار

سیستم زمین و مقررات ایمنی در ایستگاهها با ایزولاسیون گاز

مجموعه فیلم های آموزشی نیروگاه بادی

کتاب آموزشی مثلث نارنجی- PLC STEP5

نرم افزار اندروید

نرم افزار موبایلی برق

نرم افزار برق

طنز لامپ کم مصرف و پیک بار

کانال ماهواره ای کلمه

مرجع کامل زبان برنامه نویسی ++C برای اندروید

آموزش ساخت رباتیک

نیروی زمینی ارتش استخدام می کند

جزوه آموزشی و تصویری شبکه های فشار متوسط و ضعیف

توصیه های مهم پزشکی هنگام کار با کامپیوتر

فیلم مستند تولید فیبرنوری

حفاظت ترانسفورماتورهای قدرت 3

39 مقاله نهمین کنفرانس دانشجویی مهندسی برق

جزوه مدار دکتر کوهنبرای آمادگی کنکور ارشد و دکتری

حل تشریحی سوالات کنکور ارشد برق 1393

خطبه های نماز جمعه شهرستان خوشاب

ایبوک

کتاب موبایلی

طلایه داران سپاه قائم آل یاسین (عج)

در میهمانی ملکوت

دریای ایثار اباالفضل (ع)

عطش عاشورا

رقابت رانندگان حمل و نقل عمومی با سواری های شخصی

اوضاع نابسامان مسافرکشی در خوشاب

الکترونیک سبزوار از رقابت رانندگان حمل و نقل عمومی در اوضاع نا به سامان مسافر کشی خوشاب گزارش می دهد.
جاده خراب است ؛ عرضش کم ؛آسفالت میلی متری که سال گذشته ریختند متاسفانه به دلیل نکشیدن روکش بعدی و آسفالت گرم ؛وقتی پشت سر کامیون ها قرار می گیریم با پرتاب ریگ ها ؛شیشه های ماشین می شکند و کاپو ت آن درب و داغون شده است .وقتی هم که مسافر سوار می کنیم مجبوریم برای رقابت با ماشین های شخصی کرایه مان را کمتر از قانونی حساب کنیم.
این ها بخش هایی از درد دل رانندگان شرکت تیز ترابر شرق شهرستان خوشاب است که ازبخش های مختلف دولت مجوزهای قانونی گرفته اند و به دنبال یک لقمه نان حلال در جاده سلطان آباد به سبزوار هستند .

آقای نامنی از رانندگان با تجربه  سلطان آباد  در حالی که به ماشین همکارش اشاره می کند در خوشاب به خبر نگار ما گفت : عکسش بگیر تا مسولین ببینند خرابی جاده و کامیون ها در جاده ترانزیتی؛ چگونه با پرتاب سنگ های خرد شیشه ماشینها را می شکند . وی افزود : در حالی که حدود سی میلیون تومان برای خرید ماشین هزینه کرده ایم مجبوریم سر سه راه سلطان آباد با ماشین ها ی شخصی که نه بیمه مسافر دارند ؛ نه صورت حساب می گیرند و نه انواع مجوز های دیگر را دارندو با ماشین های قدیمی و ارزان هم که قیمت چندانی ندارند کار می کنند رقابت کنیم



رضا ملکی که 20 سالی است با مینی بوس در این خط کار می کند و امروز با تغییر شرایط مجبور است با سواری عمومی مسافر کشی کند اظهار کرد :

از حدود 20 سال قبل مینی بوس دارم و قبلا همین مسیر سلطان آباد به سبزواررا حداقل 12 سرویس می رفتم ولی امروز متاسفانه به علت عدم استقبال مردم از ناوگان مینی بوس رانی و استفاده ادارات دولتی از سرویس ها ی شخصی و ماشین همکارانشان سرویس ها حذف شده است.و کار با مینی بوس صرفه اقتصادی ندارد.این در حالی است که کرایه اش نصف کرایه سواری است ولی مردم استقبال نمی کنند.

وی در حالی که از سوار کردن مسافر توسط یکی از رانند گان شخصی خارج از نوبت ناراحت بود و اعصابش به هم ریخته بود افزود:

کرایه قانونی و مصوبه شرکت برای یک نفر از سلطان آباد به سبزوار  3600 تومان است که مجبوریم وقتی سواری های شخصی با 3 هزار تومان مسافر می برند ما هم همین کار را انجام دهیم .در حالی که مابرای هر سرویس 2 هزار تومان جهت در یافت صورت حساب و آخر ماه 130 هزار تومان برای بیمه می دهیم و انواع هزینه های مختلف دیگرپرداخت می کنیم .ولی این آقایان هیچ هزینه جانبی ندارندو حتی صورت حساب نمی گیرند واگرحادثه ای بیافتد بیمه پاسخگو نیست.

بعد از صحبت های وی یکی از رانند گان شخصی جلو آمد وبه خبرنگارما گفت: کجای ایران توانستند با مسافربرهای شخصی مقابله کنند و آنها را جمع کردند ؛که اینجا بتوانند این کار را انجام دهند .یک سال پیش مدتی پلیس راه در هر سرویس رفت و برگشت 2 بار جریمه ام می کرد ولی چون شغل دیگری ندارم و مجبورم با تمام مشکلاتش همچنان این کاررا ادامه دهم.

وقتی می پرسم چرا شما قانونی کار نمی کنید یکی دیگراز رانندگان سواری شخصی جلو آمدو گفت : من گواهینامه ب 1 دارم و در حال حاضربا پرداخت هشتصد و پنجاه هزار تومان برای دریافت گواهینامه پایه 2 ثبت نام کرده ام که به محض دریافت گواهینمامه برای بقیه کار های قانونی اقدام خواهم کرد .ولی تا آن زمان مجبورم برای تامین مخارج زندگی کار کنم.

نماینده شرکت تیز ترابر شرق که مسول صدور صورت حساب برای حمل و نقل عمومی این مسیر است با گلایه از بعضی از رانند گان گفت :تعدادی از رانندگان شرکت صورت حساب دریافت نمی کنند که در صورت وقوع سانحه با مشکلات قانونی مواجه خواهند شد و وقتی پلیس برخورد می کند بعضی افراد به سراغ ما می آیند که به نحوی مشکل حل شود .

محمد عزتی تصریح کرد : اگر رانندگان با هم متحد باشند می توان با پیگیری و حمایت مسولان مشکلات راحل کرد .وی افزود کسانی که در ناوگان حمل و نقل عمومی رانندگی می کنند باید دارای مجو زهای مختلفی از سلامتی و عدم اعتیاد و ... برخوردار باشند که این اهرم های کنترلی در رانندگان شخصی که مسافرکشی می کنند وجود ندارد و به مراتب برای دریافت آنها هم هزینه ای نمی کنند و این رانندگان در سال حداقل حدود یک میلیون تومان برای در یافت انواع مجوزهای قانونی هزینه می کنند که نیاز به حمایت مسولان دارند.

وی که فرزندجوانش یکی از رانندگان خط سلطان آباد به سبزوار است اضافه کرد : هر کدام از رانندگان حمل و نقل عمومی دارای 20 میلیون تومان وام خودرو هستند که باید ماهیانه 500 هزار تومان قسط آنرا پرداخت کنند .

وی که حدود 20 سال در این خط رانندگی کرده است و در حال حاضر با مینی بوس مسافر کشی میکند اظهار کرد :

عده ای از این افرا د هیچ شغل دیگری غیر از رانندگی ندارند و تمام زندگی شان را برای خرید ماشین صرف کرده اند که با چند سرویس در روز؛ در رقابت نفس گیر؛ فقط هزینه حد اقل های زندگی شان تامین می شود .

وی بیان کرد در حال حاضر 8 پژو در این خط کار می کنند و به زودی 5 تای دیگر با کمک های مسولین اضافه می شودو از مسولین درخواست داریم کمک کنند مشکلات ما حل شود.

شهردار سلطان آباد رهنمافر درباره این موضوع گفت: این رانندگان برون شهری کار می کنند و زیر نظر سازمان پایانه ها هستند ولی در صورت در خواست ؛ کمک های مساعد و قانونی را انجام می دهیم و حتی برای سرو سامان پیدا کردن به این وضعیت ؛ پیشنهاد جا و مکان برای استقرار و حرکت از یک نقطه غیر از 3 راه مرکزی سلطان آباد ارائه کردیم که هنوز پاسخی نداده اند.

فرمانده نیروی انتظامی خوشاب در پاسخ به این سوال که چرا با ماشین های شخصی برای بردن مسافر برخورد نمی شود ؛گفت:

ما برخورد می کنیم ولی پلیس این امکان و وظیفه را ندارد که تک تک ماشین هارا بگیر د و مسافرانش را چک کند که کدامیک قانونی یا غیر قانونی اند .

سرهنگ کلاته با گلایه از بعضی افراد افزود : گاها مواردی داشته ایم که ماشین این افرا د متوقف شده ولی مسافرانش گفته اند از فامیل راننده هستند و موضوع واقعی را کتمان کرده اند.

وی افزود باید این موضوع در سلطان آباد فرهنگ سازی شود که وقتی حمل و نقل عمومی با امکانات و مزایای بهتری وجود دارد مردم از آن حمایت و استفاده کنند.

این مقام مسول تصریح کرد : اگر مسولین مربوطه تقاضا کنند ما می توانیم در سلطان آباددر محل سوار شدن مسافران از ماموران نیروی انتظامی مستقر کنیم و با مسافر بر های شخصی برخورد شود .ولی باید ناوگان حمل و نقل عمومی این کشش و ظرفیت را داشته باشد که بتواند تمام مسافران را جابه جا کند و رانندگان متعهد شوند که مردم سرگردان و ناراضی نشوند.و فقط از یک نقطه اقدام به سوار کردن مسافران نمایند.

آنچه که واضح است باید مسولین مربوطه اقدام قانونی انجام دهند و مدتی باید زمان صرف شود تا با فرهنگ سازی و بیان شرایط موجود ؛ مردم از مزیت های حمل ونقل عمومی آگاه شوند. و وقتی بدانند در صورت وقوع سانحه هیچ پوشش بیمه ای ندارند ؛ قطعا حمایت خواهند کرد.



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی